instagram

Instagram

Wednesday, March 13, 2013

Felda Residence Hot Springs Sg Klah, Sungkai Perak - perjalanan dan review penginapan

salam all :)
Jalan2 cuti2 mesia diteruskan ke destinasi seterusnya..(bunyi macam hebat kekdahnya ;p)
iaitu ke Felda Residence Hot Springs Sg. Klah..sungkai Perak..
bg nama penuh senang sebab nt ada pula yg bertanya..sungkai kat mana tu shark?
hehe..so jawapannya adalah di negeri Perak..:)

saya sebenarnya balik kampung bercuti adik saya bertunang..
adik bertunang hari sabtu..so ahad saya dah berangkat balik dan terus singgah disini..
sebelum tu saya dah awal2 booking bilik disini..
u ollsss bole booking kat web ni...http://reservations.directwithhotels.com

dari susur keluar bandar baharu...ambil masa lebih kurang 2 jam untuk sampai ke sungkai..
keluar tol sungkai..ambil kiri..terus je sampaila nampak signboard seperti di bawah..:)
senang je..
dari simpang jalan besar tu..9km nak masuk ke dalam..
bole tahan jauh..
hati2 u olss sebab jalan kecik je..
tapi jalan elok berturap..


dalam perjalanan masuk 9 km tu ..
akan jumpe kawasan perkampungan..
comel2 je rumah..:)
cantik kampungnya..

pastu barula sampai ke pintu gerbang seperti dibawah..:)
terus je masuk ke selamat datang tu dan belok kanan untuk ke Reception..
kalo u olss dah booking senang..bagi je IC..dan semua prosedur pemberian kunci dan tiket masuk akan di buat..

pada hemat saya..kawasan kat cni adalah sangat nyaman dan menyegarkan..
seriuss..
kebetulan pulak masa hari kami sampai tu..cuaca redup..x panas langsung..
angin sepoi2 bahasa..
kalo u olss tanya ai tempat yg best merehatkan jiwa yg kacau..mmg tempat mcm ni bagus selain di tepian pantai..seperti redang or tioman..:)

pemandangan cantik..kawasan bersih dijaga rapi..
mase saya kat jb nak ke legoland tu..saya x berapa excited sangat nak bercuti..
rasa biase2 je sbb mungkin suasana kat pekan..hotel tgh2 pekan..pening pala tgk bangunan serabut kan..
tapi berbeza kat cni or pantai..rasa lebih tenang..:)
yg penting harga penginapan jugak berpatutan RM180 termasuk sarapan pagi dan tiket masuk hotspring..yay!!



keluasan bilik adalah besar ok..
nak solat pun selesa..
baikla..pasni saya sambung pasal makanan dan kafe pulak..
bye!:)

5 comments:

Nafira usof said...

syonyeeee..
nyaman jer suasana nye..
harap2 dapat lah jejak kaki ke sana nanti..
tak sabar nak tunggu next n3..:)

salam kenal jugak dari saya..
folo di sini~

shark said...

nafira : hehe..sangat nyaman lagi menyegarkan :)
hehe

Izan Ishak said...

best betul biliknya besar! main guling2 dgn anak2 mmg best nih...

shark said...

izan : kihkih..bole2..
siap bole hampar toto kat bawah sambil golek2..

Nad MamaZN said...

Rm180? Berbaloi sungguh
Teringin nak p sini
Tggu ada deal kt groupon la
Hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...